Wiele pracodawców boryka się z problemem braku komunikacji w firmie. Pracownicy ze sobą nie rozmawiają, nie wpływają tym samym na komunikacyjny sukces firmy. Istnieje też wiele badań, które potwierdzają, że ponad 80 proc. osób przypisuje  niepowadzenia w pracy, właśnie brakowi kontaktu i współpracy między pracownikami. Co więc zrobić, jak wyposażyć biuro i komputery, aby komunikacja była łatwiejsza, sprawniejsza i tym samym wpływała na wydajność pracowników? Oto sprawdzone sposoby.

W tym artykule pod lupę bierzemy nowoczesną technologię i rozwiązania, jakie oferuje. A rozwiązań jest sporo, podobnie jak nowych typów narzędzi, które nie istniały jeszcze kilka lat temu. Dzięki nowym aplikacjom czy dostępnym programom, łatwiej jest zlecić wykonanie obowiązków osobie pracującej zdalnie, klientowi na drugim końcu świata, ale też lepiej i sprawniej pracować z współpracownikiem z innego piętra biurowca.

  1. Widekonferencje sukcesem!
    Jeszcze niedawno, ciężko było znaleźć firmę która korzystała z tego udogodnienia. Dziś zaś ciężko znaleźć firmę, która nie doświadczyła tego. Wideokonferencje są dla wielu firm już rutynowym sposobem współpracy – nie tylko pozwalają rozmawiać z pracownikami czy klientami z innych krajów, ale koszty aplikacji czy narzędzi do tego (kamera, mikrofon) spadają – ba, istnieją programy całkowicie darmowe. Zwiększa się jednak prędkość internetu, dzięki czemu jakość połączeń jest bardzo satysfakcjonująca. Co ważne, wideokonferencję można już prowadzić nie tylko w biurze – bez problemu używamy jej w smarfonie, tablecie czy telewizorze domowym. A aplikacji do wideorozmów jest sporo: GoToMeeting, Skype, Facebook Live, MyOwnConference, Join.me, Google Hangouts,  WebEx czy Zoom.
  2. Twórz projekt zespołowo
    Pierwsze dostępne narzędzia do zarządzania projektami to kalendarze i arkusze kalkulacyjne, używane głównie do śledzenia terminów i obowiązków. Dzisiaj zaś, programy do pracy kilku osób jednocześnie nad jednym projektem są udoskonalone – dostępnych jest znacznie więcej funkcji,  np. dzieląc  współużytkowany magazyn plików (desktop), miejsca dla członków zespołu, aby pozostawić komentarze i zadawać pytania, a także wiadomości błyskawiczne, udostępnianie ekranu i konferencje – wszystko w jednym wirtualnym obszarze roboczym. Przykładem takiego rozwiązania może być Slack, Trello, Wikispaces, Basecamp czy Habitica. Dodatkowo warto pomyśleć nad narzędziem do udostępniania ekranów czy wysyłania plików – są one szybsze niż standardowe e-maile. Są też programy do współpracy głosowej, dzięki którym możemy także komentować projekt, nagrywając nasze uwagi.
  3. Gdy w grę wchodzi projekt wizualny…
    Na koniec narzędzia do projektowania wizualnego. Wiadomym jest, że prace związane z nanoszeniem korekt graficznych, programistycznych czy architektonicznych są wyjątkowo absorbujące i nawet mała zmiana klienta czy przełożonego wiąże się z kilkugodzinną pracą. Jak czas ten zoptymalizować? Co zrobić, aby uniknąć dodatkowych etapów akceptacji i zwiększyć wydajność tej specyfiki pracy? Niezależnie od tego, czy jesteś programistą projektującym stronę internetową, fotografem, architektem czy projektantem wnętrz, narzędzia do projektowania wizualnego mogą zmienić sposób pracy z klientami. Mowa m.in. o GoVisually, InVision, Mural, Concept Board czy Prevue.

Zobacz też:

Zwiększ efektywność pracowników w okresie urlopowym