Home AGD Polski producent w rankingu Diamenty „Forbesa”

Polski producent w rankingu Diamenty „Forbesa”

Jak informuje nas marka Amica, podczas uroczystej gali w Puszczykowie z udziałem Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka redakcja magazynu Forbes wręczyła wyróżnienia wielkopolskim i lubuskim laureatom rankingu Diamenty Miesięcznika Forbes 2019.

Jak informuje firma, to już drugi rok z rzędu, kiedy Amica znalazła się w tym gronie nagrodzonych. Nagrodę w imieniu firmy odebrała Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing.

Wyróżnienie „Diamenty Forbesa 2019” dla marki Amica.
mat. prasowy

Galę konkursowa połączona była z panelem dyskusyjnym pt.: „Finansowanie rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach” oraz prezentacją metodologii rankingu przygotowywanego wspólnie z Bisnode Polska. Co roku w zestawieniu znajdują się firmy, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość. Pod uwagę brane są wyłącznie firmy, które złożyły sprawozdanie finansowe do KRS. Diamentami Forbesa zostają te o dodatnim wyniku finansowym i o współczynniku ryzyka współpracy wyższym niż 4, ocenianym według ratingu Bisnode. Nagrodzone firmy są dzielone na trzy kategorie, w zależności od progów podatkowych. Amica to jedna z tzw. dużych firm z przychodem ze sprzedaży powyżej 250 mln. zł. Nagrodę w imieniu Grupy Amica odebrała Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing.

– To, że od kilku lat regularnie pojawiamy się w gronie wyróżnionych Diamentami Forbesa, jest dla potwierdzeniem naszego rozwoju i coraz większej skali działalności, a dla nas ma także ważny wymiar prestiżowy. Trzeba pamiętać, że przy obrotach na poziomie powyżej 250 milionów, czyli w naszej kategorii konkursowej, trudno jest stabilnej firmie, która rozwija się sukcesywnie od kilkudziesięciu lat, wykazywać duże wzrosty obrotów. W latach 2013-17, które były oceniane w ostatnim konkursie, rozwijaliśmy się, dokonywaliśmy nowych akwizycji, zwiększaliśmy produkcję, ale jednak nie był to dla naszej branży i dla nas najłatwiejszy czas, nie osiągaliśmy wszystkich założonych celów – tym bardziej więc miło znaleźć się w zestawieniu Forbesa. Mam nadzieję, że będziemy dostrzegani przez organizatorów konkursu także w kolejnych latach – powiedziała Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing.

Diamenty Miesięcznika Forbes zostały przyznane po raz dwunasty. Partnerem strategicznym tegorocznej edycji konkursu był Millenium Bank.